Terug in Kuantan

29/04/2013 53 km
Terug door de kakaopoeder. Op de middag aangekomen in hetzelfde hotel als op 25/04 (Hotel Sentral).

Bij de Chinees

De mooie Moské van Kuantan

Geplaatst door Jan Van Acker 23:18 Gearchiveerd in Maleisië Tagged kuantan Reacties (4)

Impiana Resort

26-27-28 April 2013

Ons vakantieweekend : drie nachten verblijven we hier. daarna volgen we de Oostkust Zuidwaarts tot Singapore.

Zaterdag 27/04/2013

9h We zijn 4 km richting Kuantan gereden tot in det dorp Cherating. Veel Resorts en visrestaurants. Onmogelijk om te bepalen welk visrestaurant Joost bedoeld. Veel restaurants zijn gesloten, ik denk dat het hoogseizoen voorbij is.
Om 16h30 de rivier afgevaren langs de mangroven. De Moslimas zorgden weer voor de ambiance. Een dikke (polsdik), zwart met gele strepen ! Slang gezien. Lag te slapen op een overhellende tak. (3 fotos hiernaast geven maar een flauw beeld van de werkelijkheid)
Wat we ook nog gezien hebben : stroomopwaarts zwemmende kwallen, reptiel van 40cm (we kunnen niet op de nam komen)
B

19h30 opnieuw naar de Mangroverivier (met dezelfde boot) om in de duisternis naar de Fireflies te kijken. spektakulair ! Honderden lichtgevende kevers. We hebben over deze merkwaardige beestjes één en ander opgezocht : De staart van deze beestjes produceert licht door de chemische stoffen "Luciferase" en "luciferin". Deze stoffen lichten op in de nabijheid van ATP, een andere chemische stof die deze beestjes kunnen aanmaken. ATP "adenosinetrifosfaat" is een molecule die in de stofwiseling een sleutelrol vervult als drager van chemische energie. Je ziet zo al de toepassingen in de geneeskunde.
Het geproduceerde licht heeft een rendement van 100% of alle energie wordt omgezet in licht.

Zondag 28/04/2013

Vandaag weinig of niets gedaan. Onze verdere reis wat gepland, wat fotos genomen van die mooie bloemen en voor de derde keer het zelfde Maleisische gerecht gegeten "Mee Mamak" ik vind dat zo lekker dat ik geen risicos wilde nemen.

We zien hier veel mannen mini waterpijpjes roken : verchroomd cylindervormige buis van ongeveer 15cm lang, ziet er erg smakelijk uit.

Mee Mamak

Chris haar keuze (naam vergeten)

Net voor zonsondergang hebben we een wandeling gemaakt op het strand dat nu bijna helemaal verlaten is. Iedereen is naar huis, terug aan t'werk. Ook voor ons begint morgen terug de corvé !

Chris nam zojuist een foto van een strandvisser :

MEDEDELING
Een door ons genomen foto (26 april) staat op de voorpagina van de travvelerspoint website onder de rubriek "Recently Featured Photos" Knap he.

Geplaatst door Jan Van Acker 3:11 Gearchiveerd in Maleisië Tagged impiana Reacties (3)

Cherating

Impiana Resort

overcast 28 °C

Vrijdag 26/04/2013 vertrokken in Kuantan centrum rond 9h, aankomst in Impiana Resort op de middag 50km.
Joost en Lindsey hebben ons de weg gewezen. We zitten waarschijnlijk niet in hetzelfde Resort maar het verblijf waar we nu zitten is het aardsparadijs. De weg hiernaartoe was weer verschrikkelijk, druk ,stank, en ergst van al, gevaarlijk. Ons parcours liep dan ook langs de haven van Kuantan. Daar wordt precies veel erts verscheept. Alles (wij ook na een tijdje) ligt onder een laag bruin stof, net cacaopoeder. Op de koop toe regende het (meer zeveren) zodat we in een belabberde toestand ons naar de balie van het Impiana Resort begaven. We hopen de volgende dagen dezelfde excursies te doen als J&L

Geplaatst door Jan Van Acker 0:02 Gearchiveerd in Maleisië Tagged cherating Reacties (2)

Kuantan

Terug in de bewoonde (toeristische) wereld

25/4 Kuantan 78km.
Eindelijk terug in de bewoonde wereld waar we kunnen internetten) Om 7h vertrokken en iets voor 12h aangekomen. Volgens ons routeplan zouden we nu naar Tasik Chini (Chini meer) gaan. We hebben echter zoveel slechte kritiek over de (enige) accommodatie daar gelezen, dat we besloten hebben om daar niet naartoe te gaan maar de korste weg te nemen naar de kust. We hebben heel de tijd op de verbindingsweg (2), die loopt van de westkust Kuala Lumpur tot aan de oostkust Kuantan, gereden. Er loopt ook een autostrade (E8) maar dat is een tolweg dus niet erg gegeerd. Het was een helse rit. In het begin was het niet zo druk maar het was een 2 baansweg zonder pechstrook en met die zware vrachtwagens geen pretje. Hoe dichter bij de stad Kuantan hoe beter de weg, met pechstrook, maar ook drukker. Kuantan heeft een heel mooie moskee met een blauwe klokvormige koepel en 4 slanke minaretten. Kuantan ligt aan de monding van de Kuantanrivier. Op het dakterras van ons hotel (Hotel Sentral) hebben we een heel mooi uitzicht over de rivier en de zee met daartussen de mangroven.

Kuantan, handelsstad (tweede grootste haven van Maleisie) op de foto zie je de Kuantan rivier die hier bij de monding parallel loopt met de zee

Geplaatst door Jan Van Acker 4:01 Gearchiveerd in Maleisië Tagged kuantan Reacties (0)

Maran

Respect voor de Moslimmeisjes en vrouwen

Maran 24/04/2013 40 km 33 grC. Niets dan mooi gelegen goed te berijden asfalt. Weinig verkeer. Na 15 km komen we een Hindoe tempel tegen. Die is rondom een pracht van een boom gebouwd. De bouwstijl doet ons denken aan die merkwaardige tempel in Wilrijk. zou dat ook een Hindoetempel zijn? In deze omstandigheden fietsen we nog altijd even graag. We zijn ondertussen in topvorm en aangepast aan het klimaat. Wat we echt beu zijn is de dagelijkse sleur om een slaapplaats te vinden die op iets trekt. We proberen vanaf morgen wat meer vakantie in te plannen. Zo net, in een Chinese supermarkt twee blikjes Tiger Beer gekocht. Ik denk dat het drie weken geleden is dat we de eerste Mekka pijl op het plafond zagen. Sinds die dag heel veel Cola gedronken. Zelfs in de 7Eleven geen bier te verkrijgen. We lezen dat dit gaat veranderen als we terug aan de Oostkust zijn. Over bier en alcohol in het algemeen kwamen we gisteren het volgende tafereel tegen : rond een uur of twee in de namiddag zaten we in het Resort, waar pas toegekomen waren, te eten. Enkele meters van ons vandaan was een grote ronde tafel mooi gedekt voor 8 personen. De baas van het Resort kwam een praatje maken en vertelde dat de top van de olie holding hier een diner gepland had. De tafel zag er erg mooi uit, er stonden zelfs wijnglazen. Voor ons was het leuk om te zien hoe 'belangrijke' mensen uit deze regio zich onderhielden. Dat ging er vrolijk en ongedwongen aan toe. Er werd vooral met de hand gegeten en opvallend snel. In de wijnglazen kwam fruitsap. Het Diner heeft niet langer dan een uur geduurd. Iedereen stond recht, sommigen rookten buiten nog een sigaretje, en weg waren ze. Die konden zo terug aan het werk, onbezoedeld door spijs en drank. Eerlijk gezegd dat is bij ons (ik bedoel Chris en ikzelf) toch anders. Na zo'n diner met alles erop en eraan zijn wij niet meer in staat om te werken. Daar hebben we dan een tijdje over gediscussieerd.

We zijn gewoongeraakt aan de Moslimwereld. Meer respect gekregen voor deze mensen. Meestal vriendelijk en vrolijk gemutst. De Moslimvrouwen lopen fier rechtop met kleurrijke hoofddoeken. Sporadisch zien we boerkas dragen, vinden we verschrikkelijk.

Geplaatst door Jan Van Acker 17:00 Gearchiveerd in Maleisië Tagged maran Reacties (2)

(Berichten 16 - 20 uit 59) « Pagina 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 .. »